Chatbot dla hotelu – wirtualny recepcjonista i agent rezerwacji

Chatbot na stronie www hotelu to coraz popularniejsze rozwiązanie wspierające obsługę Gości oraz pomagające w dokonaniu rezerwacji. Chatbot dla hotelu potrafi przedstawić ofertę, opowiedzieć o atrakcjach, sprawdzić dostępność oraz dokonać rezerwacji. Chatbot hotelowy to wirtualny recepcjonista i agent rezerwacji w jednym.

Coraz więcej obiektów rozważa zatrudnienie wirtualnego recepcjonisty na stronie www hotelu. Poniżej przedstawimy powody, dla których warto zdecydować się na takie rozwiązanie. Opiszemy także możliwości i sposoby na wykorzystanie chatbotów w hotelach. Od razu też rozwiejemy potencjalne obawy! Zadaniem chatbotów nie będzie zastąpienie ludzi, tylko ich wsparcie oraz odciążenie od rutynowych i powtarzalnych zadań. 

Co to jest chatbot? 

Chatbot to program komputerowy, który prowadzi konwersację (czat) z użytkownikiem, odwiedzającym witrynę internetową. Chatbot komunikuje się za pomocą zdefiniowanych scenariuszy rozmowy lub z wykorzystaniem sztucznej inteligencji  i uczenia maszynowego. To trochę tak, jakby na stronie internetowej hotelu pracował wirtualny recepcjonista. Goście odwiedzający stronę www hotelu mogą dzięki wirtualnemu recepcjoniście szybko znaleźć informacje, których potrzebują, sprawdzić dostępność, uzyskać ofertę, pozostawić kontakt do siebie lub zarezerwować pobyt. Rozwiązanie takie jest przede wszystkim ukłonem w stronę Gości. Jednocześnie stanowi także ogromne odciążenie dla personelu recepcji lub działu rezerwacji, biorąc obsługę części zapytań ze strony www na siebie. Dzięki temu recepcja może się zajmować obsługą Gości w hotelu, a dział rezerwacji pracować jeszcze efektywniej. 

Wirtualny recepcjonista dostępny 24/7/365 

Jedną z wielu zalet chatbota hotelowego jest jego dostępność. Wirtualny recepcjonista pracuje 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny, przez cały rok. Co ważne, jest w stanie jednocześnie obsłużyć wiele czatów, co potencjalnie oznacza założenie nawet kliku rezerwacji jednocześnie. 

Chatbot hotelowy dla Gości, którzy nie lubią dzwonić 

Hotelarze z pewnością uważnie śledzą preferencje dotyczące sposobu komunikowania się Gości. Młodsze pokolenia niechętnie już sięgają po tradycyjne metody komunikacji jak np. telefon do hotelu. Większość hoteli umożliwia dokonanie rezerwacji poprzez stronę www. A gdyby tak pójść jeszcze dalej?  Młodzi ludzie obecnie najchętniej komunikują się ze sobą poprzez komunikatory. Dlaczego więc nie zapewnić im możliwości czatu z obsługą hotelu, dokonania rezerwacji właśnie poprzez czat? Ale do tego potrzebny byłby człowiek, który na stałe pełni dyżur na hotelowym czacie. Jest też Inna możliwość. Zatrudnienie wirtualnego recepcjonisty, czyli chatbota na stronie www hotelu. 

Chatbot jako agent rezerwacji 

Rozważając wdrożenie chatbota na stronie hotelu należy zastanowić się jakie funkcje ma on pełnić? Udzielenie informacji o atrakcjach hotelu, przedstawienie oferty, prezentacja pakietów i ofert specjalnych, zbieranie  danych do wysłania oferty, czy zapisu do newslettera, a nawet założenie rezerwacji. Tak naprawdę chatbot może realizować wszystkie te funkcje. Może być wirtualnym recepcjonistą i agentem rezerwacji w jednym! 

Podsumowanie 

Chatbot to doskonale rozwiązanie wspierające obsługę Gości i pozyskiwanie rezerwacji. Hotele coraz częściej decydują się na  “zatrudnienie” wirtualnego recepcjonisty, po to by ułatwić Gościom kontakt, zapoznanie się z ofertą oraz dokonanie rezerwacji hotelu. Najważniejsze zalety chatbotów to ich dostępność 24/7/365, możliwość prowadzenia wielu czatów jednocześnie, umiejętność udzielania informacji i dokonania rezerwacji. Chatboty nie zastąpią człowieka ale mogą bardzo ułatwić życie zarówno Gości jak i pracowników recepcji oraz działu rezerwacji. Sprawdź rozwiązanie chatbot dla hotelu! 

Wszystkie artykuły

24/7 Sprzedaż
i Obsługa Klienta Online.

Wzrost sprzedaży i Satysfakcji Twoich Klientów.