Jak Skutecznie Pozyskiwać Pacjentów przez Stronę www 

W niniejszym artykule podpowiadam jak skutecznie pozyskiwać pacjentów przez stronę www kliniki lub gabinetu.

Strona internetowa kliniki czy gabinetu to jej wizytówka w Internecie. Stanowi obietnicę, którą placówka składa swoim pacjentom. Odpowiada za pierwsze wrażenie, które z punktu widzenia potencjalnego pacjenta jest bardzo istotne. To między innymi na podstawie wyglądu strony www, dostępności informacji o ofercie oraz szybkim kontakcie z placówką pacjent podejmie decyzję o wyborze kliniki.

Dobra strona internetowa kliniki czy gabinetu to taka, dzięki której klinika pozyskuje pacjentów, buduje autorytet i zaufanie, wzbudza zainteresowanie swoimi usługami. 

Najważniejsze zasady jakimi należy się kierować podczas tworzenia takiej strony to:

#1. Koncentracja na pacjencie i jego oczekiwaniach

Jeśli klinice zależy na tym, by jej strona www realizowała cele biznesowe, kluczowe jest to, co odnajdzie na niej pacjent. Na zrobienie pierwszego wrażenie mamy tylko kilka sekund. 

Pacjentowi, który trafia na stronę kliniki, zawsze przyświeca jakiś cel, najczęściej chce rozwiązać konkretny problem. Strona kliniki ma dosłownie kilka sekund na to, aby przekonać pacjenta, że to właśnie tutaj ten swój problem rozwiąże.  

Dlatego ważne będzie to, w jaki sposób ułożone zostaną treści na stronie. Należy układać je w taki sposób, aby pacjent błyskawicznie mógł znaleźć rozwiązanie swojego problemu. Zamiast tego wiele witryn koncentruje na wyświetlaniu oferty zabiegów i kuracji, które są wykonywane w placówce. Taka oferta będzie oczywiście interesująca, dla kogoś kto szuka już konkretnego zabiegu i chce dowiedzieć się więcej na jego temat. Skupiając się wyłącznie na ofercie zabiegowej, trudno będzie pozyskać pacjentów, którzy szukają rozwiązania po problemie. 

Dlatego projektując strony internetowe dla kliniki i gabinetów lub scenariusze czatów Wirtualnego Recepcjonisty zawsze sugerujemy następujące ułożenie treści. Wyszukiwanie po problemie, wyszukiwanie po specjalizacji, wyszukiwanie po zabiegu/ kuracji. W ten sposób mamy pewność, że każdy potencjalny pacjent, który trafi na stronę www placówki, znajdzie na niej to, czego aktualnie szuka. 

#2. Język korzyści i konkretów

Pacjenci odwiedzając stronę kliniki, rzadko szczegółowo studiują zawarte na niej treści. Można powiedzieć, że raczej je skanują. Dlatego ważne, aby szybko mogli znaleźć to czego szukają. 

TIP: Warto zrobić listę rzeczy, o które najczęściej dopytują pacjenci, kiedy analizują wybór konkretnej kuracji czy zabiegu w klinice. Taka listę możemy potem wykorzystać projektując opisy zabiegów na stronie www. 

Przykładowe punkty, które mogłyby się znaleźć na check -liście, na przykładzie zabiegów kliniki medycyny estetycznej: 

  • Jaki problem rozwiązuje zabieg?
  • Dla kogo jest szczególnie polecany?
  • Jakich efektów pacjent może się spodziewać i jak szybko one nastąpią? 
  • Ile zabiegów pacjent musi wykonać, aby uzyskać wymarzony efekt? 
  • Jakie są przeciwskazania do wykonania tego zabiegu?
  • Jak przebiega sam zabieg? Czego się spodziewać?
  • Jak wygląda rekonwalescencja po zabiegu?
  • Jaka jest cena zabiegu?
  • Jak długo utrzymuje się efekt? Kiedy należy powtórzyć zabieg?

Opisy zabiegów powinny być zawsze przedstawiane w takim samym formacie. Tak aby pacjent łatwo i intuicyjnie mógł dotrzeć do niezbędnych informacji. 

Potrzebujesz nowej strony dla Twojej kliniki lub gabinetu? Sprawdź naszą ofertę!

#3. Dostępność 

Jednym z najważniejszych celów skutecznej strony www kliniki czy gabinetu jest pozyskiwanie pacjentów. Aby ten cel zrealizować, nie wystarczy jedynie dobrze przygotować i ułożyć treści na stronie www. Kolejnym krokiem będzie zadbanie o konwersję. 

Konwersja to działanie, jakie chcemy, żeby pacjent wykonał, po zapoznaniu się z treścią strony. 

Takim działaniem może być: 

  • wykonanie telefonu do placówki, 
  • rezerwacja wizyty online, 
  • czat w czasie rzeczywistym (zautomatyzowany lub czat z konsultantem). 

Skuteczna strona internetowa powinna zapewniać pacjentom wszystkie powyższe formy kontaktu. 

Biorąc pod uwagę fakt, iż pacjenci szukają usług o różnych porach dnia a także w nocy, często poza godzinami otwarcia placówki, warto zadbać o to, aby nie pozostawić pacjentów bez możliwości kontaktu z kliniką. Idealnie sprawdza się wówczas Wirtualny Recepcjonista. To dedykowane rozwiązanie dla klinik i gabinetów. Pierwszy rezerwacyjny chatbot, który zapewnia obsługę pacjenta online, pomaga pacjentom błyskawicznie znaleźć rozwiązanie problemu bądź opis konkretnego zabiegu. A co najważniejsze Wirtualny Recepcjonista zaproponuje pacjentowi umówienie konsultacji lub zabiegu oraz dokona rezerwacji (konwersja). 

Jest to autorskie rozwiązanie We do, dzięki któremu kliniki pozyskują nawet 30% więcej pacjentów online. Aby dowiedzieć się więcej na temat tego narzędzia, umów się na demo lub porozmawiaj z wirtualną recepcjonistka na tej stronie www. 

#4. Przejrzysty, estetyczny układ

Pacjenci skanują stronę www kliniki lub gabinetu poświęcając jej zaledwie kilka sekund. Dopiero kiedy ta próba wypadnie pomyślnie, witryna dostaje szanse na dłuższą wizytę i zaangażowanie pacjenta w przeczytanie treści, które się na niej znajdują.  

Mając to na uwadze kluczowa jest estetyka i przejrzystość. 

W praktyce sprowadza się to do właściwego zaplanowania sposobu przedstawiania treści każdej z zakładek, rozmieszczenia zdjęć i innych elementów graficznych.

Ważny będzie podział na specjalizacje, rozwiązywane problemy, ofertę zabiegową, zespół, lokalizacje, cenniki, łatwy kontakt, zaplanowanie konwersji.  

Potrzebujesz nowej strony dla Twojej kliniki lub gabinetu? Sprawdź naszą ofertę!

#5. Unikalne, autorskie treści

Pacjent trafia na stronę www kliniki z konkretnego powodu i z konkretną potrzebą lub problemem. Tym, czego na pewno nie chce otrzymać, to dokładnie takie same lub bardzo zbliżone treści, do tych, które znalazł już na innych, konkurencyjnych stronach. Chcąc zatrzymać pacjenta na stronie, przekonać do siebie i zachęcić do kontaktu, warto przygotować unikalne treści, które w ciągu kilku dosłownie chwil wyróżnią Twoją klinikę na tle innych placówek, które oferują podobne usługi. 

Również wyszukiwarka Google, chcąc zapewnić maksymalnie satysfakcjonujący wynik dla internauty, bada i ocenia jakość treści na każdej stronie internetowej. Umieszczając unikalne teksty można liczyć na przychylność silnika wyszukiwarki, co daje stronie Twojej kliniki o wiele większe szanse na widoczność w sieci. Z kolei kopiowanie treści z innych stron może wiązać się z „karą”, w postaci obniżenia pozycji w indeksie wyszukiwarki Google i odczuwalnego spadku liczby odwiedzin strony. 

#6. Optymalizacja pod kątem SEO & Google Ads 

Nawet najlepsze treści nie pomogą, jeśli strona www kliniki nie będzie odpowiednio często odwiedzana. Aby zapewnić odpowiedni ruch na stronie należy zadbać o odpowiednią ekspozycję strony w wynikach wyszukiwarki Google. Służą temu dwa rodzaje działań: 

  • optymalizacja pod kątem SEO (czyli zapewnienie wysokiej pozycji w wynikach organicznych Google) 
  • reklama w wyszukiwarce (Google Ads).

Reklama Google Ads to rozwiązanie, które rekomenduje się dla nowych stron, aby szybko wygenerować ruch i pozyskać klientów. Także dla stron, które działają w bardzo konkurencyjnych branżach, jak np. branża prywatnych placówek medycznych. 

Można oczywiście zlecić usługi pozycjonowania i prowadzenia reklam do agencji. W jednej z kolejnych lekcji napiszę bardziej szczegółowo na temat, na co należy zwrócić uwagę przy współpracy z agencją i jak rozliczać efekty takiej współpracy. 

#7. Mobile First-Index – czyli dostosowanie strony kliniki do urządzeń mobilnych 

Potencjalni pacjenci korzystają z Internetu wielokrotnie w ciągu dnia, w najróżniejszych sytuacjach, korzystając z najróżniejszych urządzeń. Obecnie największa liczba ruchu generowanego na stronach internetowych, pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego tak istotnym jest, aby zadbać o wersję mobilną strony kliniki. 

Dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych jest także ważnym czynnikiem z punktu widzenia Google. Aktualnie algorytm wyszukiwarki do ustalania pozycji strony www w wynikach wyszukiwania bierze pod uwagę wersję mobilną strony. To na jej podstawie określa pozycję strony w indeksie, zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na desktopach. 

Dobrą praktyką jest przygotowanie strony w technologii RWD (ang. Responsive Web Design). Dzięki niej strona automatycznie dostosowuje się do urządzenia, na którym jest wyświetlana, co gwarantuje dobrą widoczność wszystkich jej elementów. Dzięki temu pozwalamy potencjalnemu pacjentowi zdecydować, z jakiego urządzenia chce odwiedzić stronę kliniki, a gdy się na niej znajdzie, dajmy mu możliwość wygodnego z niej korzystania. Jeśli tego nie zrobimy, raptem 2 kliknięcia dzielą go od odwiedzin w witrynie konkurencji.

Podsumowanie 

Skuteczna strona internetowa kliniki czy gabinetu to taka, która pomaga realizować jej cele biznesowe. Powinna być nie tylko ładna, ale i funkcjonalna, oraz umożliwiać szybkie znalezienie informacji, rezerwację wizyty, oraz być dostępna na urządzeniu, z którego akurat korzysta internauta. Pacjenci nie chcą i nie będą czekać na otwarcie placówki, aby uzyskać odpowiedź na swoje pytanie bądź umówić się do placówki. Należy zapewnić im tę możliwość bezpośrednio na stronie kliniki. Jeśli Twoja strona www nie spełnia któregoś z wymienionych #7 warunków skutecznej strony kliniki, może to oznaczać, iż klinika traci potencjalnych pacjentów online. 

Autorka: Małgorzata Pioszyk, CEO We do bots. 

Zamieniamy wizyty na stronie www w realne wizyty pacjentów w Twojej placówce. Tworzymy strony www dla klinik i gabinetów, które pomagają pozyskiwać nowych pacjentów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Porozmawiaj z naszą Wirtualną Recepcjonistką (kliknij w ikonę czatu) lub wypełnij formularz i umów się na prezentację:)

Potrzebujesz nowej strony dla Twojej kliniki lub gabinetu? Sprawdź naszą ofertę!

9 Lekcji Marketingu Klinik – przeczytaj także:

Najważniejsze trendy marketingu klinik

Skuteczny marketing online kliniki

Wszystkie artykuły

24/7 Sprzedaż
i Obsługa Klienta Online.

Wzrost sprzedaży i Satysfakcji Twoich Klientów.