Chatbot dla kliniki – wirtualny konsultant pacjenta

Chatbot dla kliniki to wirtualny konsultant pacjenta na stronie internetowej placówki medycznej. Wirtualny konsultant potrafi odpowiedzieć na pytania pacjentów dotyczące usług i zabiegów, a także umówić pacjenta na wizytę lekarską lub zabieg. Sprawdź, dlaczego warto zatrudnić chatbota na stronie kliniki?

Strony klinik, gabinetów, placówek medycznych potrafią być prawdziwą skarbnicą wiedzy na temat oferowanych usług medycznych, zabiegów, procedur i wskazań. Warto postawić sobie pytanie, czy informacje, których poszukuje pacjent na stronie www są dla niego łatwe do znalezienia? Czego szuka pacjent? Informacji o zabiegu czy rozwiązania problemu? A może od razu chce się umówić na konsultację z lekarzem specjalistą? W takim przypadku, należy stworzyć mu taką możliwość już na stronie www. Nawet jeśli będzie to po godzinach pracy placówki czy jej contact center. W takich sytuacjach z pomocą przyjdzie wirtualny konsultant czyli chatbot dla kliniki! Wirtualny konsultant przeprowadzi rozmowę weryfikacyjną, zaproponuje umówienie do specjalisty i odpowie na najczęściej zadawane pytania.  

Co to jest chatbot? 

Chatbot to program komputerowy, który prowadzi konwersację (czat) z użytkownikiem, odwiedzającym witrynę internetową. Chatbot komunikuje się za pomocą zdefiniowanych scenariuszy rozmowy lub z wykorzystaniem sztucznej inteligencji  i uczenia maszynowego. To trochę tak, jakby na stronie internetowej kliniki pracował wirtualny konsultant. Pacjenci odwiedzający stronę www w mogą dzięki wirtualnemu konsultantowi szybko znaleźć informacje, których potrzebują, rozwiązać problem, pozostawić kontakt do siebie lub zarezerwować wizytę. Rozwiązanie jest przede wszystkim ukłonem w stronę pacjentów. Z drugiej zaś strony stanowi ogromne odciążenie dla personelu recepcji lub contact center. 

Chatbot na stronie www kliniki 

Chatbot może odciążyć pracę contact center lub recepcji w zakresie obsługi pacjenta. Po prostu część pacjentów zamiast dzwonić wybierze opcję czatu w wirtualnym konsultantem. Taki konsultant może opowiedzieć o ofercie, o usługach i zabiegach, które są dostępne w klinice. Może  przeprowadzić podstawową analizę potrzeb (problemu) pacjenta, odpowiedzieć na jego pytania, zaproponować umówienie do specjalisty, a także dokonać rezerwacji terminu. 

Warto zwrócić uwagę, iż chatbot może prowadzić wiele konwersacji jednocześnie i odpowiadać pytania od różnych pacjentów w tym samym czasie. Do tego jest wirtualny konsultant dostępny jest zawsze wtedy, kiedy pacjent wchodzi na stronę internetową. W dogodnym dla pacjenta czasie, w dzień i w nocy, 24/7/365. 

Dlaczego warto wdrożyć chatbota na stronie kliniki? 

Powodów, które przemawiają za wdrożeniem chatbobta dla kliniki jest wiele. Na potrzeby tego artykułu wymienimy kilka najważniejszych. 

Chatbot ułatwia kontakt z kliniką

Przede wszystkim chatbot to narzędzie, które ma służyć pacjentom i ułatwiać kontakt z kliniką. Niezależnie od tego w jaki sposób pacjent chce ten kontakt nawiązać, należy stworzyć mu taką możliwość. Jeśli pacjent wybierze telefon do kliniki, to konsultant contact center lub recepcji umówi go do odpowiedniego specjalisty. Jeśli pacjent wybierze opcję czatu z wirtualnym konsultantem na stronie www będzie miał taką samą możliwość. Warto pamiętać, że ludzie lubią mieć wybór i chętniej wybierają nowoczesne placówki, które takie możliwości im stwarzają.  

Chatbot jest dostępny 24/7/365 

Kolejną ważną zaletą chatbota dla kliniki jest jego dostępność. Godziny pracy contact center czy recepcji w klinikach są określone. Tak samo, jak liczba pacjentów, którą będzie w stanie w czasie swojej pracy obsłużyć jeden konsultant contact center. Tymczasem chatbot nie ma ograniczeń. Wirtualny konsultant może obsługiwać wielu pacjentów jednocześnie, zarówno w dzień jak i w nocy. Chatbot może prowadzić wiele rozmów jednocześnie. Dlatego właśnie chatbot, który umożliwia rezerwację wizyty u specjalisty jest  doskonałym wsparciem dla pracownikiem contact center. 

Chatbot to odpowiedź na preferencje pacjentów

Warto zauważyć, iż obecnie zmieniają się preferencje pacjentów odnośnie sposobu komunikacji. Młodzi ludzie najchętniej rozmawiają ze sobą za pomocą komunikatorów. Dlaczego w inny sposób mieliby chcieć kontaktować się z kliniką? Nowe pokolenie niechętnie używa tradycyjnych metod kontaktu, takich  jak ‘telefon do kliniki’. Za to, o wiele chętniej skorzysta z możliwości czatu z wirtualnym asystentem. 

Chatbot obsługuje większą liczbę pacjentów 

Wdrożenie chatbota na stronie www kliniki może realnie wpłynąć na zwiększenie liczby pacjentów w klinice. Rozwiązanie to zwiększy responsywność strony www czyli  zaangażowanie pacjentów na stronie internetowej. Pacjenci, którzy wchodzą na stronę kliniki mają określony cel. Chcą dowiedzieć się czegoś więcej o zabiegach, o wskazaniach, chcą poznać zespół lub szukają konkretnych specjalistów, chcą poznać ceny i umówić się do placówki. Obecnie wiele nowoczesnych klinik oferuje swoim pacjentom możliwość umówienia się do placówki także na stronie internetowej. 

Zamiast opuścić stronę www pacjent aangażuje się w rozmowę z wirtualnym asystentem, który proponuje mu umówienie wizyty w placówce. 

Chatbot zwiększa efektywność contact center kliniki 

Chatboty pozwalają odciążyć personel kliniki w rutynowych i powtarzalnych zadaniach. Dzięki temu zwiększa się efektywność ludzkiej pracy. Pracownicy contact center lubią chatboty, ponieważ te przyspieszają ich pracę i pozwalają skupić uwagę na ważniejszych zadaniach niż odpowiadanie po raz setny na to samo pytanie o cenę, wskazania do zabiegu lub dostępność. Zresztą podobnie jest z pacjentami. Warto podkreślić, że technologia nigdy nie zastąpi ludzi, ale może ich odciążyć oraz wpłynąć na poprawę produktywności. 

Podsumowanie

Chatbot to doskonale rozwiązanie wspierające obsługę pacjenta. Wiele nowoczesnych klinik decyduje się na “zatrudnienie” wirtualnego konsultanta, po to by ułatwić pacjentom kontakt z kliniką, uzyskanie potrzebnych informacji oraz umówienie się do placówki. Najważniejsze zalety chatbotów to ich dostępność 24/7/365, możliwość prowadzenia wielu czatów jednocześnie, umiejętność udzielania informacji i rezerwowania wizyt w placówce. Chatboty nie zastąpią człowieka ale mogą bardzo ułatwić życie zarówno pacjentów jak i pracowników contact center. Sprawdź rozwiązanie chatbot dla kliniki! 

Wszystkie artykuły

24/7 Sprzedaż
i Obsługa Klienta Online.

Wzrost sprzedaży i Satysfakcji Twoich Klientów.