Chatbot na stronie www firmy to coraz popularniejsze rozwiązanie wspierające obsługę klienta oraz sprzedaż. Chatbot potrafi przeprowadzić analizę potrzeb i przedstawić ofertę firmy, umówić spotkanie z przedstawicielem, sprawdzić status zamówienia a nawet zaproponować zakup i przyjąć zamówienie. Chatbot to wirtualny asystent klienta na stronie internetowej firmy.
Coraz więcej firm rozważa wdrożenie wirtualnego asystenta na stronie www firmy. w niniejszym artykule przedstawimy powody, dla których warto zdecydować się na takie rozwiązanie. Opiszemy także możliwości i sposoby na wykorzystanie chatbotów w działalności handlowej i obsłudze klienta. Od razu też rozwiejemy potencjalne obawy! Zadaniem chatbotów nie jest zastąpienie ludzi, tylko ich odciążenie od rutynowych i powtarzalnych zadań.
Co to jest chatbot?
Chatbot to program komputerowy, który prowadzi konwersację (czat) z użytkownikiem, odwiedzającym witrynę internetową. Chatbot komunikuje się za pomocą zdefiniowanych scenariuszy rozmów lub z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. To trochę tak, jakby na stronie internetowej Twojej firmy pracował wirtualny asystent klienta. Goście odwiedzający stronę www mogą dzięki wirtualnemu asystentowi szybko znaleźć informacje, których potrzebują, sprawdzić dostępność, uzyskać ofertę, pozostawić kontakt do siebie lub umówić się na spotkanie z przedstawicielem firmy. Rozwiązanie takie jest przede wszystkim ukłonem w stronę klientów firmy, którym zapewnia się wygodę i dostępność o każdej porze. Stanowi również ogromne wsparcie dla pracowników obsługi klienta czy działu sprzedaży, ponieważ podejmuje obsługę części zapytań ze strony www na siebie.
Chatbot to wirtualny asystent klienta dostępny 24/7/365
Jedną z zalet chatbota pracującego dla firmy jest jego dostępność. Wirtualny asystent pracuje 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny, przez cały rok. Co istotne chatbot jest w stanie jednocześnie obsłużyć wiele różnych czatów z potencjalnymi klientami, co w praktyce oznacza udzielenie informacji i pomoc wielu klientom w tym samym czasie. Wdrożenie chatbota realnie odciąży dział obsługi klienta oraz wesprze dział sprzedaży w generowaniu leadów sprzedażowych.
Chatbot jako odpowiedź na preferencje klientów
Warto też zwrócić uwagę na zmieniające się preferencje konsumentów co do sposobu komunikowania się z markami. Najmłodsze pokolenia najchętniej obecnie wybierają komunikatory. W ten sposób rozmawiają między sobą, w ten sposób także chcą komunikować się z firmami. Wielu spośród młodych konsumentów deklaruje, że woli rozmawiać na czacie z wirtualnym asystentem, w dogodnym dla siebie czasie niż poczekać na dostępność pracownika firmy. Liczy się szybki dostęp do informacji i możliwość złożenia zamówienia tu i teraz!
Chatbot to obsługa klienta i sprzedaż na stronie www
W zależności od specyfiki działalności firmy chatbot może pełnić różne funkcje. Obsługa klienta i sprzedaż to najczęstsze powody dla ‘zatrudnienia’ wirtualnego asystenta na stronie www firmy. Przykładowo chatbot może sprawdzić status zamówienia lub przesyłki, odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania, umówić klienta na prezentację produktu, przeprowadzić wstępną analizę potrzeb i przedstawić ofertę, zapisać klienta do newslettera albo na webinar, zaproponować sprzedaż.
Podsumowanie
Chatbot to rozwiązanie wspierające obsługę klienta oraz sprzedaż. Firmy coraz częściej decydują się na “zatrudnienie” wirtualnego asystentem, po to by ułatwić klientom kontakt, umówić na prezentację oferty czy dokonanie zakupu produktów lub usług. Zalety chatbotów to ich dostępność 24/7/365, możliwość prowadzenia wielu czatów jednocześnie, umiejętność udzielania informacji o produktach i usługach, rezerwacja terminu. Chatboty nie zastąpią człowieka ale mogą bardzo ułatwić życie zarówno klientów jak i pracowników firmy! Sprawdź rozwiązanie chatbot dla firmy!