Czego pragną Klienci na Twojej stronie www?

Strona internetowa dawno już przestała pełnić funkcję jedynie wizytówki firmy i prezentacji jej produktów w internecie. Dobra strona powinna angażować potencjalnych klientów, zachęcać ich do interakcji, pomagać rozwiązywać problemy, umożliwiać kontakt i ułatwiać zakup. To wszystko w dogodnym dla klienta czasie czyli 24/7/365. 

Dobra strona www jest jak dobry sklep. Kiedy na nią wchodzisz, zostajesz serdecznie przywitany. Masz tam zapewnioną dyskretną i uprzejmą asystę, kiedy tylko tego potrzebujesz. Jeśli będziesz tego potrzebował, za jednym kliknięciem pojawi się wirtualny asystent, który odpowie na Twoje pytania, doradzi, zaproponuje najlepsze rozwiązanie. Taką właśnie rolę na stronach internetowych firmy powinien pełnić chatbot – wirtualny asystent twojego klienta. 

Dlaczego warto wdrożyć chatbota? 

Chatbot to program komputerowy, który komunikuje się z użytkownikiem za pomocą zdefiniowanych scenariuszy rozmów lub z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. To tak, jakby na stronie internetowej pracował wirtualny asystent Twojego klienta. Klienci odwiedzający stronę www, dzięki takiemu asystentowi mogą szybciej znaleźć informacje, których potrzebują, uzyskać ofertę, pozostawić kontakt, umówić się na spotkanie z przedstawicielem firmy. Wdrożenie takiego rozwiązania jak chatbot to przede wszystkim okazanie dbałości o klientów firmy, którym zapewnia się wygodę i dostępność o każdej porze. Rozwiązanie to jest także dużym wsparciem dla pracowników firmy – dla działu obsługi klienta czy działu sprzedaży, ponieważ podejmuje obsługę części zapytań ze strony www, bez konieczności kontaktu z człowiekiem. 

Upodobania klientów się zmieniają, czy Twoja firma za nimi nadąża? 

Upodobania klientów co do sposobu, w jaki chcą się komunikować się z firmami uległy zmianie. Klienci oczekują obecnie od firm, że te będą dostępne, niezależnie od pory dnia lub nocy. Oczekują łatwego dostępu do informacji na temat produktów lub usług, a także możliwości zakupu. Chcą się komunikować w dogodny dla siebie sposób i za pomocą kanałów komunikacji, które najbardziej preferują. Klienci chętnie korzystają z komunikatorów i czatów. Stąd tak duża popularność rozwiązań jak We do bots, wspierających automatyzację obsługi klienta i sprzedaży. Młodsi konsumenci deklarują, że wolą porozmawiać z chatbotem w dogodnym dla siebie czasie niż czekać na dostępność pracownika firmy. Liczy się łatwy i szybki dostęp do informacji, a także możliwość złożenia zamówienia w dogodnym dla klienta momencie. 

Podsumowanie 

Wirtualny asystent (chatbot) to rozwiązanie wspierające obsługę klienta oraz sprzedaż na stronie www. Firmy wdrażają je po to, aby dopasować się do oczekiwań swoich klientów. Chatboty ułatwiają kontakt i dostęp do informacji o produktach i usługach. Są dostępne wtedy, kiedy potrzebuje ich Twój klient czyli 24/7/365. Mogą obsługiwać wielu klientów jednocześnie udzielając im informacji o produktach i usługach lub oferując ich nabycie. Chatboty nie zastąpią człowieka, ale mogą bardzo ułatwić życie klientów oraz pracowników firmy! Sprawdź rozwiązanie chatbot dla firmy! 

Wszystkie artykuły

24/7 Sprzedaż
i Obsługa Klienta Online.

Wzrost sprzedaży i Satysfakcji Twoich Klientów.